Hej endovänner,

Nu är det mycket hög tid att anmäla sin forskningsrapport till årets Odontologiska Riksstämma 2022 i Göteborg

I år planerar vi för att forskningsrapporterna ska kunna ske på plats i Göteborg under Odontologisk Riksstämma den 16-18 november. Hoppas att så många som möjligt vill berätta om sitt aktuella nyligen avslutade eller pågående forskningsprojekt i endodonti.

Alla huvudrapportörer kommer att presentera sin forskningsrapport muntligt 10 minuter med ytterligare några minuter för frågor efteråt. Forskningsrapporterna kommer som tidigare att presenteras i ämnesföreningarnas rapportsessioner.

Huvudrapportören får entrébiljett för inträde till hela Riksstämmans tre-dagars-program.

Anmälan forskningsrapport och abstract fylls i digitalt på bifogade blanketter och skickas till undertecknad senast den 6 maj.

(Blankett 1: Abstracts 2022) (Blankett 2: Forskningsrapport 2022)

Önskar ni få blanketterna i Word-format, kontakta oss då på info@endodontiforeningen.se

Hör av er om ni har frågor!

I samband med Riksstämman delar Svenska Tandläkare-Sällskapet ut pris för bästa forskningsrapport. Urval sker dels genom att ämnesföreningarna nominerar en rapport från sitt ämne, dels genom att en jurygrupp (utsedd av Tandläkaresällskapet) utser finalister. Nytt för i år är att det kommer vara en speciell rapportsession för alla som tävlar om årets bästa forskningsrapport. De som är nominerade ska förutom sin muntliga rapport på 10 minuter också spela in sin rapport och skicka in till tandläkarsällskapet senast 31 september. Detta för att juryn för bästa forskningsrapport ska ha bättre förutsättningar för att utse vinnaren. Vinnaren koras och premieras, efter överläggning av juryn, efter avslutad rapportsession.

Välkommen med din anmälan!

Maria Pigg

maria.pigg@mau.se